Blackforest cake!

Yaww! Salam sumenya! Rasenya macam da lame sangat ta update blog ni ann? HAHA
rindu rindu >,<~* Hari ni... exam Penyajian Makanan dan Minuman (PMM), perghh.. bapakkk susa siott:) (Ta susa sangat sebenanye.. Average la kott) Haha. Penat penat. Bayangkan.. bertolak dari rumah pukul 4.30pagi, sampai kat Temerloh kire kire pukul 7.00 pagi. Lame kann? Hahaha~ Aku tido je spanjang pejalanan tu. Seda seda, dah sampai temerloh. HAHA. 
Ukeyslah... bukan tu aku na cite actually:D
Hari ni, buadd BLACKFOREST cake tau! Naseb baek jadi. Walaupun sbenanye salah beli wheap cream tadi. (terbeli yang UHT cream pulak.) So, kenala beli skali lagi. Well, buadd kek dalam pukul 5.30. Siap... dalam pukul 7 lebeh la kot;D Lecehh siott na sapu krim tu. Tu yang lambat. HAHA:D
anyway... komen aww pic kat bawah ni! 

Bahan sampingan (Blueberry jem, wheap cream & chocolate rice)
Tapi ann korang, aku gantikan wheap cream yang kotak biru tu dengan yang nii:D
(sebab jenama ni lagi sedap kot. murah pun murah;D RM14.90)


Nak tunggu masakk,,, bapakk lame :D
(ala.. ade la dalam 45minit)
Adunan:
500gm spongemix chocolate
6 biji telur
1/2 cawan minyak jagung *lao ta de bole guna minyak masak:)



Proses menyapu blueberry jem~*
Bile kek da sejuk, potong 2 bahagian:)
*Aku potong dua bahagian sebab lupe nak beli fruit cocktail. Kalau tak, aku potong 3 bahagian.
Sapu wheap cream dulu sebeblum blueberry jem~*


Tadaa! Inilah hasilnya! RaraTan's Blackforest!

Beberapa minit selepas dihidangkan ;D


Alhamdulillah! Kenyang kenyang!

Well, lao korang na recipe ni lebih detail;
try pegy kat blog nie~*

No comments: