Love Story?

Mencintai seseorang tak semestinya memiliki kan? Hmm, Korang sayanglah banyak mane pun seseorang tu, cinta lah tahap karma mana pun orang tu... tapi kalau dah bukan jodoh kita, memang takkan jadi milik kita lah kan. Kalau bukan rezeki kita, dah dalam mulut pun boleh terkeluar balek. :) Tak semua benda yang kita inginkan kita akan dapat. Tak gitu?

Eh, sebut pasal bercintan ni, tetibe terpikir pulak pasal orang tengah dilamun cintan ni. Waktu bercintan cintun tu, kalau boleh nak hidup selamanya kan? Tak yah mati pun takper, sebab syok sangat. Tapi kalau dah clash tu, nak mati jam tu jugak. Tu yang jadi kes orang nak bunuh diri tu. Sebab ape? Sebab pakwe/makwe dah tak sayang. Takder pulak orang nak bunuh diri time tongah syok dilamun asmaradana. Hua2~ Kuasa cinta memang macam tu ker? Atau.. manusia yang suke over-over? 




Cinta menghasilkan keindahan, keindahan menghasilkan kebaikan, kebaikan berusaha untuk menghasilkan cinta yang sejati dan ketenteraman.(Buat Sampai Jadi|Dr. Hm Tuah Iskandar Al-Haj) 

20 comments:

erinn kechiik said...

cantik..

CikHaniBhulat said...

btul3..masa syg nak hidup bersama, di syurga bagai..dunia ni dia la yg punya..bila clash, menonggeng2...hehehe...

=)

RaraTan said...

ehee.. tenkius sis :)

JIJI YU said...

susah weh..dok kapel2 lame2 tetibe kawen laen..tak ke sakit ati

aida said...

jodoh jodoh..huhu
~ RT~~ur blog sgt2 cun!! i like (^_^)

RaraTan said...

@JIJI YU hahaha. yes2. macam membazir mase je duk melekat lame2 nan dye. ahahah~

RaraTan said...

@CikHaniBhulat hi3. sgt2 stuju. frust menonggeng la katekan. hi3

RaraTan said...

@aida
ahahaha. toksah puji lebih2. malu RT. hehehe. maceh daun keladi ye..

fyraa ♥ said...

huhu . bukan budus , tapi lawak . kita tak nak pon nangis sebab die . tapi hati yang nak . mencintai seseorg ituu mmg indah :) tetapi untuk dicintai semula memang payah sgt :'(
so hargai lah "die" jika dia masih bersama kita :)

jaya jr said...

rasenye,cinta yang terbaik ialah cinta yang datang tanpa diduga..tak perlu terkejar-kejar..sampai masa,muncul laa cinta tu..haha..

nelly said...

pernah cinta seseorang ..smpai sekarang even dah clash 2 bulan
=='

RaraTan said...

@nelly auu, kesiannye. RT faham. Pernah alami prasaan mcm tu. sobs ><~

RaraTan said...

@jaya jr yahh, itu betul. kalau ade jodoh, xke mane punye ~

RaraTan said...

@fyraa ♥ betul tu fyra. kite senang cakap, tp kalau alami sendiri, mmg xleh tahan la kan. kih3

yeap, manusia mmg slalunye akan hargai sstu lepas kehilangan. haha~

fyraa ♥ said...

so smileeeeee :D

KUREKURE COMEL said...

sbnrnya utk mendapatkan cinta sejati adalah memerlukan kerjasama dgn dua pihak....kena jujur lah...


selalunya ALLAH temukan kita dgn org yg salah krn mahu menguji....


jika kita lulus dlm ujianNYA...kompem kita akan jumpa cinta sejati. insyaallah...

Far8 budak baik said...

tahun lepas tu kau
tak terjun bangunan lakk
hahaha =p

RaraTan said...

@Far8 budak baik cis. HAHAHA. waras lagi time tu. AHAHA. Satgi xpasal2 masuk neraka-free aje. kih3

RaraTan said...

@KUREKURE COMEL hee, betullah tu kak mina. Allah lebih mengetahui :)

RaraTan said...

fyra : yeahh, kite smile ~ :3