arghh !

Menjadi kebiasaan bagi seorang ibu, memanjakan anak-anak mereka. well, even kalau aku jadi ibu someday pun, aku akan buat benda yang sama. Sape yang tak sayangkan anak kan? Tapi, kalau dah terlalu dimanjakan pun tak boleh jugak. spoil jadinya. rosak anak tahuu? Habis semua ibu yang handle. Ibu buat tu, ibu buat ni, dan itu dan ini. at last si anak pun tak pandai dah nak berdikari sendiri. Ohh, tahu apa efek kat anak dia? jadi pemalas tahu? aku pun jadi saket hati bila dah berdepan dengan situasi macam ni. Okayy, bukan aku, tapi orang lain. 

Benci, menyampah, benci, menyampah. Nak ditegur, dah banyak kali tegur dalam bermacam nada. Gurauan, serius, dan so on. Tapi, haihh . macam tu jugak lahh. Saket segala organ badan aku ni especially my precious eyes bile duk nengok barang bersepah milik dia. well, eventho aku ni tade lah pembersih sangat, tapi.. err.. still ade lah sikit jiwa pembersih yang rimas dengan keadaan sepah sepah sepah! fuuuufuu. dah macam sarang tikos pun ade tawu!

Dear mumm, or mum-to-be, please don't pampered your child too much. kalau tak macam ni lah jadinya. Pemalas. Pemalas. Sampai mandi pun malas. err..


okayy, the endd. 

No comments: