Haiwan Pun Pandai Menghargai

Mungkin ramai dah lihat, sekadar berkongsi buat peringatan untuk semua.Gambar yang diambil oleh seorang jurufoto yang telah melariskan jualan akhbar di Perancis pada hari ia disiarkan.

Di sinilah pasangan (isteri:s: suami:s::27:) kepada burung layang-layang ini terlantar antara hidup atau mati, kerana dilanggar oleh kereta ketika terbang rendah.blogger-emoticon.blogspot.com
Di sinilah ia menghantarkan makanan kepada pasangannya itu, dan menemaninya dengan penuh setia dan kasih sayang..:w:
Sekali lagi ia terbang dan datang membawakan makanan, namun ia sangat terkejut beruk apabila mendapati pasangannya telah mati.. Ia cuba menggerak-gerakkan pasangannya itu, satu keadaan yang jarang dilihat bagi burung atau binatang sepertinya..
Menyedari pasangannya sudah tidak bergerak, dan tidak akan kembali lagi kepadanya, ia mengeluarkan bunyi seolah-olah sedang menangisi pemergian itu dengan hiba:v:
Berdiri di sisi pasangannya yang sudah tidak bernyawa, merasa sedih dengan pemergian itu..
Dan akhirnya menerima hakikat bahawa pasangannya itu telah pergi meninggalkannya buat selama-lamanya....
Hidup menjadi sepi:v: :87:

blogger-emoticon.blogspot.comnotabuku:Oke! Saye mengaku awal-awal yang saye nak nanges blogger-emoticon.blogspot.com bile tengok scene ni.*cengeng nguh ar. Well, haiwan pun pandai menghargai pasangannya kan? Merasai perit pedihnye hilangnya seseorang yang kite sayang?


6 comments:

nelly said...

sayu hati ~

ni'mat saadah said...

dahh follow , ehh macam mana nak letak gambar toma kat tepi tuuu ? :( nak letak gambar yamapi jugak :( nnt komen dekat blog saya ehh . kalau sudi , terjah la blog saya :') thankkss :D

RaraTan said...

nelly > huks3. yee.. memang sayu. huhu

KUREKURE COMEL said...

haiwan pun tau syg kan pasangannye...

cmne lah manusia yg ade akal pikiran blh pukul pasangannye sndiri..aduhh

MéuzAngelo™ XXIII said...

feymes dah burung ni.. hehe
jom join bloglist sy pulak.. :)

RaraTan said...

sys mina > yayaya. itu betul. burung lak yang berati mulie. sob4
meuz > hohoho. wokey2~